Uitersten - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van John van Belkum - WaarBenJij.nu Uitersten - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van John van Belkum - WaarBenJij.nu

Uitersten

Door: John van Belkum

Blijf op de hoogte en volg John

11 Januari 2013 | Costa Rica, Monteverde

Alleen reizen kent uitersten. Zo hang je als een koning in de superman-houding boven een tropisch oerwoud in Costa Rica, maar als je niet oplet word je zo in een "hike" geluld en ben je ineens een vulkaan aan het beklimmen in de brandende zon! Het ene moment ben je alleen en letterlijk een aantal uur later heb je de beste avond van je leven met geweldige Amerikanen. Dan loop je ineens met een chagrijnige Ier en Zwitser in een stinkende en gevaarlijke hoofdstad en een dag later lach je je helemaal kapot met Groningse studenten om te fanatieke vogelspotters in een natuurreservaat. Het is spannend, verrassend en uitdagend. Het is gewoon gaaf!

Beste voorbeeld voor mij is het volgende. Ik verlaat met pijn in mn hart een leuke groep mensen in Nicaragua en kom in een nieuwe stad aan in Costa Rica. Kan net de taxi betalen (het is ineens zo duur in Rica), zo eerst maar even pinnen dus. Heb gelukkig wel netjes een hostel gereserveerd en betaald want ik weet dat deze stad populair is. Loop het hostel binnen, veel mensen, gaaf hostel, zin in, maar... ik ben overboekt! Kan hoog of laag springen, het is vol! Het wordt al donker, heb 8 uur gereisd en heb honger en dorst. Gewoon de lul ben ik. Eerst even pinnen dan. Automaten stuk! In de fucking hele stad! Ik ben alleen, heb geen vrienden hier, geen geld, geen slaapplaats en het ergste: heb honger en dorst! Alles zit vol en het is al 20 uur! Haha wat een mooie kut situatie is dit! Waarom wilde ik ook alweer zo graag reizen? Nog 1 hostel proberen dan. Plaatst! Yes! Alleen wel 50 dollar per nacht. Op hetzelfde moment komt een Australische aanlopen, we ontmoeten elkaar 1 sec en besluiten de kamer met z'n 2en te delen. Droppen onze spullen en deze Australische vertrekt direct op een nachtexcursie. Damn, ik moet nu echt eten!! Ga naar een bar waar ik met Credit Card kan betalen en bestel eten en bier. In Nica had ik hier een week van kunnen eten, maar kan mij het schelen! Binnen een kwartier komt er een Amerikaanse naast me zitten. We lullen de hele avond, hebben vette lol, gaan op stap en het wordt een onvergetelijke avond. Omdat ik geen geld heb word ik nu opeens bediend en sta ik enorm te genieten van de manier hoe ¨the locals¨ hier met elkaar dansen. Passie is the name of the game. Ik dans gewoon met ze mee trouwens. Geweldig! Hoe snel kan dit gaan joh! Wat lachen dit. Als klap op de vuurpijl blijk ik de volgende dag enorm goed op te kunnen schieten met mijn Australische kamergenoot en we reizen nog een week samen verder. En ze leefde nog lang en gelukkig... Magic!

Andere hoogtepunten van de afgelopen week zijn een toch met een 4x4 op een bruut eiland met 2 vulkanen, een ¨canopy tour¨ met o.a. een superman afdaling, tarzan swing en een kilometer lange kabelbaan over het prachtige Costa Rica. Ook heb ik een bezoek aan een koffie, choco en suiker plantage gebacht. De 4x4 tour was mega gaaf, de kabelbanen excursie waren beste ooit en de plantage was heel boeiend en super lekker!

Mijn Spaans gaat trouwens erg lekker. Ben op gegeven moment een paar dagen samen met een Braziliaan en een Duitser. Natuurlijk spreekt onze oosterbuur geen Español en die Brazaliaan geen woord Engels. Zij kunnen dus niet communiceren, hilarisch. Ik krijg dus maar de rol als vertaler. Een geinige en machtige positie. We waren een dynamisch trio en mijn Spaans leek even ergens op. Die illusie is al weer weg hoor. Stond vandaag weer paar keer met m'n bek vol tanden haha.

Tot zover... Foto´s vind je op http://www.facebook.com/john.vanbelkum. Ik sluit af met de meest gezegde zin in Costa Rica:

PURA VIDA!

  • 11 Januari 2013 - 06:40

    Mama:

    zo John

    je maakt zo nog eens wat mee-upps en downs
    Maar na zo,n down is het extra genieten
    Je doet wel gave dingen-zeg
    groetjes je moedertje

  • 11 Januari 2013 - 06:48

    Anke:

    Top dat je dit doet zeg!!! Super stoer zo in je eentje :) echt leuk om je verhalen te lezen wat je allemaal meemaakt, heb me gelijk aangemeld voor mailinglijst want kan nu al niet wachten op het volgende verslagje...geniet ervan en pas goed op jezelf!!! Kus, Anke

  • 11 Januari 2013 - 08:17

    Anke:

    Gaaf johnny!!!

  • 11 Januari 2013 - 08:47

    Roderik:

    Hey maat!

    Vet om te lezen weer hoor! Was even vergeten hoe leuk je stukjes waren, maar je pakt het weer lekker op!
    Wat een verhaal weer, ben benieuwd naar de rest!

    Have fun nog de laatste weekjes!
    Er gebeuren vast nog een hoop mooie dingen de laatste weken!

    X

  • 11 Januari 2013 - 10:18

    Rob:

    Nice!

  • 11 Januari 2013 - 10:39

    Bianca:

    Juan! Wat heeeeerlijk! Hahaha, zo herkenbaar die uitersten! Zat ook eventjes je foto´s te bekijken, wat ziet het er fantastisch uit! Geniet er lekker van! X

  • 11 Januari 2013 - 10:40

    Bas:

    Mooi John! Wat een verhalen! Wat is alleen reizen toch mooi! Geniet er van en ik kijk uit naar nog meer verhalen.

  • 11 Januari 2013 - 13:06

    Erik:

    heerlijk verhaal, Sjon! Geniet ervan en pas op jezelf,
    Joepie

  • 11 Januari 2013 - 13:52

    Stijn:

    Mooi verhaal Johnny! Leuk om te zien dat de
    spontaniteit van het reizen je bevalt!

    Gr. Stijn

  • 12 Januari 2013 - 01:02

    Jappie:

    Johnnie!
    Wat een heerlijk verhaal. Laat wat ruimte voor de eigen fantasie, helemaal super! :)
    Je geniet er al volop van, dus dat hoef ik niet te zeggen. Man, man, je bent lekker bezig. Jaloersmakend. Moeten we nog een leuk pakkie bestellen voor carnaval of neem je zelf iets leuks mee?
    X jap

  • 14 Januari 2013 - 12:23

    Nikki Vd N:

    Hey John!

    Wauw echt heel erg gaaf hoor! Ik zou echt huilend op straat zijn beland en god weet wat er met me zou zijn gebeurd haha. Wil ik liever niet overna denken ;)! Maar jij weet er elke keer weer een positief verhaal van te maken, knap hoor! Respect. Heel veel plezier nog die laatste weekjes en we zien je met carnaval weer :)!

    Xx Nikki

  • 14 Januari 2013 - 20:19

    Silver:

    Mooie story maatje ! Erg leuk geschreven. Dat is het mooie van reizen: het ene moment is het groot feest en het andere moment keihard werken. Geniet nog even volop van la pure vida daar! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Monteverde

Midden Amerika

Geweldige reis weer...

Recente Reisverslagen:

30 Januari 2013

Van Panama naar Guatemala tot Miami

11 Januari 2013

Uitersten

31 December 2012

¿Que?
John

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 34237

Voorgaande reizen:

17 December 2012 - 31 Januari 2013

Midden Amerika

13 December 2010 - 28 Januari 2011

Bali / Thailand

Landen bezocht: