Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van John van Belkum - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Bali, Indonesië van John van Belkum - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

02 Januari 2011 | Indonesië, Bali

Hier even een update vanuit Azie met eens wat woorden. Op mijn Facebook heb ik zo nu en dan eens wat foto's gezet en op Twitter een heel schaars berichtje. Maar voor degene die niet zo begaan zijn met de social media kanalen van tegenwoordig schrijf ik maar een kleine update op mijn inmiddels verlopen waarbenjij. Een hele kleine dan...

Maandag 13 dec. vertrok ik naar Thailand. Na een nacht te hebben verbleven in het chaotische maar boeiende Bangkok vervolgde ik mijn reis op woensdagochtend naar Indonesie, Bali. Hier stond Silver mij op de Airport op te wachten. Helaas ging het met hem eigenlijk helemaal niet goed. Hij was een kleine week uit het ziekenhuis na een operatie aan een abces in zijn keel. De nacht voordat ik aankwam heeft hij weer terug naar het ziekenhuis moeten gaan. Gelukkig was hij wel weer opgelapt om mij op te halen, maar dus niet van harte.

Het credo in de eerste week was dan ook: RELAXEN. Dit kwam Silver goed uit, maar mij ook heel erg. Na een jaar volle inspanning voor de KEI-week en mijn afstuderen was een weekje relaxen in een resort op Bali geen straf! Na de eerste week relaxen hebben we zachtjes aan wat actievere dingen gedaan. Zo zijn we gaan yoga'en, hebben we een fietstocht door de Balinese bergen gemaakt, zijn naar de rijstvelden geweest en hebben een Balinese dans gezien. Zelf heb ik me gewaagd aan wat surflessen. Mijn eerste surfles was van een Balinees die zelf goed kon surfen, maar van lesgeven nog geen kaas had gegeten. Ook had hij alleen maar kleine borden te huur (voor de betere surfers). Tenslotte schitterde mijn surftalent door afwezigheid waardoor mijn eerste surfles niet veel meer opleverde dan een zoute bek en verbrande kuiten! Gelukkig leverde de tweede les meer resultaat op. Bij een gediplomeerde surfschool les krijgen is toch beter voor deze houte plank. Uiteindelijk kon ik na 2 uur herhaaldelijk op de plank blijven staan. Een mooie overwinning. Het surfboek daarna vrolijk gesloten...

Verder hebben we enorm genoten van de Indonesische keuken. Wat een genot is dat! De nasi en mi goreng, sate ayam en gado gado'tjes zijn er veel ingevlogen. Ook heb ik romantische kerst op Bali gevierd samen met Silver. NOT! Van een kerstgevoel is totaal geen sprake als het 30 graden is. Dat is het op Bali namelijk elke dag. Wat het ook bijna elke dag doet is regenen! Meestal 1 uur per dag, maar dan wel voor de volle 100%. Tropisch regenseizoenetje. Bali rain...

Oud en Nieuw zou 1 groot feest worden. De zus van Silver was er samen met een vriendin en Silver voelde zich weer een stuk beter. We hadden een prachtige beach party gespot en buiten een dreigende aanslag was er geen vuiltje aan de lucht. Helaas kreeg ik op oudejaarsdag last van een voedselvergiftiging van diezelfde overheelijke Indonesische keuken. Ik kreeg het nog net voor elkaar om van 23:45 tot 00:15 op het strand aanwezig te zijn om het weliswaar prachtige vuurwerk te bewonderen en om een nieuwjaarsgroet uit te brengen, maar daarna moest ik helaas weer plat. Jammer, jammer, jammer...

Na een dagje uitgeziekt te hebben zijn we vertrokken naar Thailand. Ik ben gelukkig weer op volle sterkte. Silver helaas niet. Hij heeft weer een terugval gekregen en de kans is aanwezig dat ik over een paar dagen alleen verder ga reizen. De plannen in Thailand zijn in ieder geval Ko PhiPhi (prachtige stranden en duiken), Fool Moon Party, de jungle in Chang Mai en Bangkok. Morgen vertrekken we met de boot naar Ko PhiPhi. Het weer is in Thailand net een slag lekkerder en dat stemt me goed. Heb zin in nog een volle maand knallen.

Mijn foto's staan voorlopig nog in een karige variant op Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=727771629#!/album.php?aid=259068&id=727771629

  • 02 Januari 2011 - 14:51

    Wesley:

    Klinkt lekker hoor!
    Super balen van Silver en dat je ziek was met o&n!

    Geniet er nog even van!

    X

  • 03 Januari 2011 - 01:24

    Alies:

    Hee John!

    Wat leuk zo'n verhaaltje van jou! Het klinkt goed daar op Bali. Leuke dingen gedaan zo te horen en terecht dat je even flink hebt uitgerust na een druk KEI-jaar. Wel super vervelend van je voedselvergiftiging, hoop niet dat je daar nog vaker last van gaat krijgen.

    Geniet ervan daar, je Thailand plannen klinken in ieder geval erg goed!

    En je weet het, mocht je nog tijd (en geld ;)) overhebben, dan ben je welkom bij mij in Sydney. Het is per slot van rekening maar een kort vluchtje.. Haha!

    xxx Alies

  • 03 Januari 2011 - 19:06

    Roderik:

    Maat! Leuk dat je je site weer opgepakt hebt, altijd leuk om op deze manier iets te lezen! Wel balen dat jullie allebei met de gezondheid aan het kwakkelen zijn. Zou toch zonde zijn als je zonder Silver verder zou moeten! Sterkte beide en have fun!!
    Xx

  • 04 Januari 2011 - 13:01

    Karen:

    Hee John!
    Gelukkig nieuwjaar!
    Leuk je verhaal te lezen... Een vriendin van mij is nu in Bali, en zij heeft rondgereisd in Tailand.. Ik heb haar jou email gegeven want ze wil graag van jou wat weten van Bali.
    Liefs uit Zweden!

  • 05 Januari 2011 - 14:03

    Robbie:

    Ondanks de ziektes en etc ben ik nog steeds jaloers hoor!

    Leuk om zo te lezen wat jullie allemaal aan het doen zijn. Hopen dat jullie samen door kunnen! Beterschap aan beiden.

    Xx Robbie

  • 05 Januari 2011 - 17:37

    Sebas:

    Hey sjonnie, klinkt erg fijn allemaal! Wel erg jammer dat sulfer het zo zwaar heeft, hoop dat ie snel opknapt! Blijf lekker foto's posten ziet er te fijn uit. Je kaartje is gister aangekomen, thanks!
    Geniet ervan, ik hoop samen en tot snel hoop ik. Kus

  • 09 Januari 2011 - 10:58

    Mama:

    hallo john
    vandaag pas je site gezien .Leuk om alles eens te lezen .Ik krijg je met sms-jes niet te pakken -dus dan maar zo .
    Geniet van je reis -ook al moet je alleen verder .En inderdaad .........is dat een uitdaging
    Geniet nog maar lekker van je laatste weken,want het werkende leven zit er nu toch echt aan te komen Groetjes mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Bali / Thailand

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2011

Lonely traveller

02 Januari 2011

Bali

07 Augustus 2008

Last but not least

03 Mei 2008

Gave trip!

19 April 2008

Vijf Dagen
John

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 34245

Voorgaande reizen:

17 December 2012 - 31 Januari 2013

Midden Amerika

13 December 2010 - 28 Januari 2011

Bali / Thailand

Landen bezocht: