Lonely traveller - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van John van Belkum - WaarBenJij.nu Lonely traveller - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van John van Belkum - WaarBenJij.nu

Lonely traveller

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John

13 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

Zoals jullie misschien al weten reis ik momenteel alleen. Silver is een kleine week geleden terug gegaan naar Nederland omdat zijn herstel niet wilde vlotten op onze reis. Heel erg zuur, maar het was op dat moment de beste oplossing. Voor mij is het dus een andere reis geworden. Op zich is het best wel een beetje vreemd zo ineens. Een beetje vreemd, maar ook een nieuwe uitdaging!

Ik pak de draad even op vanaf vorig verhaal. Vanuit Bali zijn Silver en ik naar Phuket in zuid Thailand gevlogen. Dit gebied staat bekend om haar extreme sex toerisme. De welbekende ladyboys zijn er niet van je af te slaan en de vrolijke Thaise massages vliegen als zoete broodjes over de toonbank. Ook is een dikke Duitser van 65+ met een mooie jonge Thaise helaas meer regel dan uitzondering. Buiten dit heeft het gebied 1 van de mooiste stranden van Thailand. Een mooi en smerig gebied tegelijk. Aanvankelijk zouden we hier 1 nacht blijven en de volgende dag met de boot naar de Phiphi eilanden gaan. Doordat Silver weer erg ziek was geworden hebben we de boottocht uitgesteld en drie dagen in Patong/Phuket gebivakeerd. Strand liggen, spotgoedkope kleren kopen, een massage en een slangenshow waren onze activiteiten.

Na de ontspannen dagen in Phuketje zijn we alsnog naar de Phiphi eilanden gegaan. Ondanks dat dit gebied in 2004 het zwaarst getroffen is door de Tsunami is dit nog steeds het paradijs van Thailand. Er zijn prachtige stranden, een gezellig klein dorpje met veel uitgaansgelegendheden en elke dag beach partys! Na 1,5 dag Phiphi is Silver terug gegaan naar Nederland. De laatste avonden hebben we nog 2 beachpartys meegepakt zodat onze vooral ontspannende en luxe reis knallend werd afgesloten.

Net nadat Silver met de boot was vertrokken moest ik uitchecken uit ons comfortabele huisje en inchecken in een 24 persoonskamer in een backpackers hostel. Luxe en privacy: -5, mensen ontmoeten: +10. Die middag heb ik een boot en snorkeltrip geboekt lang verschillende mooie stranden met o.a. een apenstrand en de maya beach waar de film "The Beach" is opgenomen. Gelijk ontmoette ik een paar leuke groepjes mensen waar ik s'avonds mee ben gaan eten en stappen. Een succesvolle eerste dag als lonely traveller.

Na drie dagen Phiphi had ik drie dagen in Noord-Thailand op het programma staan: Chang Mai. Stijn en Maarten hadden mij op het hart gedrukt om hier heen te gaan, dus ik volgde braaf! Absoluut geen spijt van. Sterker nog, het was onvergetelijk!

De eerste dag ben ik naar een tijger park geweest waar je met tijgers kon knuffelen en spelen. Niet echt een activiteit waar je je 100% op je gemak voelt. Zeker niet als je met twee Duitsers gaat. Je weet toch niet hoe die tijgers op die Duitsers reageren. Eenmaal met de TukTuk aangekomen gleed de angst snel weg. Waren die tijgers nou zo tam, lief, moe of gewoon gedrogeerd? Er werd me verzekerd dat ze niet gedrogeerd waren... Op goed geloof dan maar. Het spelen met de kleine tijgers van 2 maanden oud was echt een feest, heel cool! Na het tijgerpark een culturele tempeltour gedaan en s'avonds in mijn ubercheape hostel (2,5 E per nacht) een paar biertjes gedronken met andere lonely backpackers! Mooi wereldje...

Dag twee in Chang Mai was het bijzonderst. Om 08.30 werd ik opgehaald voor een olifanten trip. Een olifant slaapt drie uur per nacht en is dus 21 uur per dag wakker. Van deze 21 uur is hij ongeveer 19 uur aan het eten. Een geniaal dier dus. Daar moet ik sowieso een bezoek aan brengen dacht ik. Er zijn grofweg twee soorten olifanten trips in Chang Mai: de goedkope en de dure. Bij de goedkope mag je een uur in een bakje op de olifanten door de jungle rijden en komt daarna de volgende groep die op de olifanten gaat. De olifanten lopen wel 8 uur per dag terwijl ze eigenlijk na 1 of 2 uur moeten rusten en eten. Ze worden dus heel slecht behandeld. Bij de dure variant worden de olifanten goed behandeld, was de mahut (begeleider) opgegroeid tussen de olifanten zelf ala Mogli en mag je zelf op de olifanten rijden, hen wassen, voeden en met hun zwemmen. Maar ja, Nederlander als ik ben moest ik toch eigenlijk echt voor de goedkope topdeal gaan... maar mijn olifantenhart heeft me toch het 6 dubbele laten betalen. Het was elke Baht dubbel en dwars waard! Wat een fenomenale dieren en een fantastische ervaring.

De laatste dag in Chang Mai heb ik een Thaise kookcursus gedaan op een boerderij. Na een bezoek aan de Thaise markt en uitleg over alle ingedienten uit de Thaise keuken moesten we aan de slag. Een groene curry, Pad Thai, Mango-sticky rice, spicy vissoep en een Thaise chicken-chashew nut behoren nu tot mijn kookrepertoire. Jullie zijn straks allemaal een keer uitgenodigd in Johnny's Thai Kitchen :)!

Momenteel zit ik in Bangkok en reis ik door naar Ko Tao waar ik een 3-daagse duikcursus heb geboekt. Daarna ga ik naar de Full Moon party om vervolgens mijn reis af te sluiten in Bangkok. Het is mooi, en het blijft nog even mooi!

  • 13 Januari 2011 - 22:20

    Petra:

    Heey John!
    Ohh men als ik dit zo lees krijg ik zo'n heimwee! Echt super gaaf :) haha we hebben echt bijna dezelfde trip gedaan, alleen in een andere volgorde! Ben druk bezig met ons fotoboek en ben nu ook bij Tiger Kingdom, geweldig om terug te zien. Heb je ook een fotograaf genomen daar? Wel jammer dat ze niet zo actief waren, bij ons waren ze dat wel hoor! We hebben in Kanchanaburi ook tijgers gezien die achteraf blijkbaar wel gedrogeerd waren en dat was een behoorlijk verschil met die in Chiang Mai!! Heel veel plezier nog en geniet van het duiken! Ik vond het geweldig maar helaas heb ik m'n padi niet gehaald... Kon de skills niet handlen haha. Have fun!!!
    Xxx

  • 14 Januari 2011 - 00:06

    Alies:

    Hee John!

    Het klinkt helemaal niet zo lonely zoals je het beschrijft... genoeg gezelschap van Duitsers, tijgers, Thaise koks en mahuts en olifanten zo te horen. Klinkt ontzettend goed! Ik denk dat ik maar een ticket Thailand ga boeken als ik weer terug ben in Nederland.. ;)

    Geniet ervan!!
    xx

  • 14 Januari 2011 - 00:15

    Maarten:

    Vriend,

    Wat een prachtleven daar hè. Ik kan je vertellen dat ik de chicken-cashew nuts ongelofelijk mis, dus de 1e keer dat jij die in Nederland gaat bereiden wil ik graag meemaken :)

    X

  • 14 Januari 2011 - 08:40

    Anke:

    Heeeel lonely inderdaad ;) Gaaf verhaal en foto's weer!!

    Geniet er van!!

    Kuss

  • 14 Januari 2011 - 09:12

    Ralph:

    He Johnny! Ziet er fantastisch uit man! Geniet er nog even lekker van..

    Groeten

  • 14 Januari 2011 - 10:44

    Hanneke:

    Heeel gaaf verhaal John, ook hele leuke foto's! Enjoy! xxx db2011

  • 14 Januari 2011 - 11:13

    Rens:

    Damn! Mooi man.. Denk niet dat je er spijt van hebt dat je gelijk na de studie een reisje bent gaan maken?! Mooie ervaring man, alleen dat met die tijgers zou ik zeker a-relax vinden!!

    Eén opmerking: wat heb je tegen Duutsers?!?!

    Geniet verder van je mooie reis en hoop je snel te zien maat!

    X

  • 14 Januari 2011 - 16:26

    Stijn:

    Wat een nieuws allemaal joh. Ik wist van niks.

    Jammer dat Silver er niet meer bij is, maar alleen kan het ook zeker vet zijn......!

    Heb je nog een speciaal telefoonnummer daar?

    Enjoy!!!


  • 14 Januari 2011 - 20:15

    Aline:

    Hey lonely boy,

    Heel veel plezier daar!!
    Zo te lezen en zien vermaak je je uitstekend.

    Lfs
    Aline

  • 16 Januari 2011 - 13:45

    Nikki:

    Hey John!

    Klinkt weer helemaal super! Je hebt het goed getroffen! Jammer dat je reis iets anders is gelopen als verwacht maar geloof me, je hoeft niet te klagen ;)! Ik ben jaloers!

    Tot snel en nog een goeie reis!

    x Nikki

  • 17 Januari 2011 - 04:09

    Mama:

    hallo John
    Wederom een mooi verslag van al die leuke dingen die je doet .Die olifantenrit lijkt mij echt geweldig ,
    en.... ik laat me een keer lekker verwennen door jouw kookkunsten
    Kan je mooi na mijn operatie een keer doen -dan kan ik zelf toch niet kokkkerellen.Als je dit leest is het duiken ook al weer achter de rug .
    War staat er nog meer op het programma?Geniet nog maar --en dan tot 28 januari.Zaterdag 22 januari is oma jarig hé
    groetjes mama

  • 18 Januari 2011 - 21:13

    Roderik:

    Maat! Mooi verhaal hoor! Had bij Maarten al benadrukt hoe jaloers ik wel niet was, dus dat geldt zeker ook voor jouw tripje!
    Enjoy, xx

  • 19 Januari 2011 - 08:49

    Erlijn:

    Hey John!

    Ik moest echt lachen om je verhaaltje ;) Maar het klinkt allemaal super mooi! Veel plezier nog deze laatste dagen!

    X Erlijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Bali / Thailand

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2011

Lonely traveller

02 Januari 2011

Bali

07 Augustus 2008

Last but not least

03 Mei 2008

Gave trip!

19 April 2008

Vijf Dagen
John

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 34240

Voorgaande reizen:

17 December 2012 - 31 Januari 2013

Midden Amerika

13 December 2010 - 28 Januari 2011

Bali / Thailand

Landen bezocht: