Capachinotje, Croissantje... - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van John van Belkum - WaarBenJij.nu Capachinotje, Croissantje... - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van John van Belkum - WaarBenJij.nu

Capachinotje, Croissantje...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

13 September 2006 | Zweden, Kristianstad

Oké, ik heb het al weer door… iedereen denkt dat het hier alleen maar feesten is? Nou ik kan je zeggen, nee nee nee… Feesten is er voor mee niet meer bij hoor! Voor iedereen die denkt dat het hier alleen maar relaxed is, fout fout fout: Zwoegen, dat is hier het sleutelwoord. Kortom, voor iedereen denkt dat het hier leuk leven is, kom eens langs en ervaar het… Jullie zullen respect voor me hebben dat ik het hier uithou!!!

Nou nou nou, John… dat is denk ik een beetje uit zijn verband gerukt… Oké, ik geef het toe, het is hier voornamelijk relaxed, weinig school en lekker feesten. De afgelopen week was daar een perfect voorbeeld van. Dinsdag begon het nogal inspannend met een 3 uur durend college. Opzich al een hele opgave… Maar ‘meneer de Professoor’ vind het ook erg belangrijk om onze hersens erg lenig te houden, hij springt werkelijk van hak op de tak, van Amerika naar China via zijn favoriete land Duitsland… Ook voorbeelden vind hij prachtig…Ik dacht vroeger altijd dat er voorbeelden waren uitgevonden om iets te verduidelijken, nou deze chagrijnige Zweed neemt dit gegeven niet zo nauw…

Na deze slopende les zijn Rachel en ik even een keer echt inkopen gaan doen, we hebben 2 uur in een Supermarkt (!) rondgelopen… Wat moet je anders? Wat moet je anders doen als je zwemt in de tijd… Je kapot vervelen? Dat dacht deze jongeman dus niet he… Ik ga lekker lang boodschappen doen, heerlijk! Maar het resultaat was dus wel dat we 2x zoveel spullen hadden dan normaal voor ongeveer de helft van het geld!

Om deze dag relaxed af te sluiten, ben ik volgens de échte MANNEN hier in het huis op de vrouwelijke tour geslagen: ik heb een keer Yoga geprobeerd, hé maar dan wel de meest fysieke vorm he, kom op, ik ben geen wijf he, Astanga Yoga genaamd. Nou nou nou, ik wist niet dat het zo’n martelgang kon zijn… Maar wel mooi om te zien hoe onze ‘leraar’ David (huisgenoot) even uit de losse pols Adriaan compleet voor schut zette… zonder moeite stond hij kaarsrecht op zijn hoofd… ja, acrobaatje, daar kan je nog een puntje aan zuigen menneke!

Sommige mensen zeggen dat lui gedrag de hersenen ook lui maakt… Toch is dat hier niet het geval… Op een hele, maar dan ook echt een hele luie avond, kwamen Rachel en ik op het ongelofelijk geniale idee om een spel te spelen. We dachten aan iets met 4 personen, Monopoly ofzo. Is een goed idee, wij monopoly zoeken, geen monopoly te vinden, weg idee. Oh nee, toen kwamen we op het nog lumineuzere idee om het zelf te maken, en dan wel de International House edition. Dat betekent geen kans en algemeen fond maar EASTSIDE en WESTSIDE, geen normale opdrachten maar iedereen even op de hak nemen, even je kont laten zien of je verliest al je geld, geen huisjes en hotels maar International Houses (ons studentenhuis) en Björkhems (iets luxer studentenhuis), geen stations maar de University, Mc Donalds en andere belangrijke dingen, maar het belangrijkste: geen Kalverstraat en Ons Dorp maar de straten en landen waar iedereen vandaag komt. Na 3 dagen er in het geheim eraan gewerkt te hebben, hebben we het op zondagavond laten zien… Iedereen vond het echt prachtig en we hebben het gelijk gespeeld, superleuk!

Natuurlijk hebben we ook wat feestjes gehad deze week… Het wekelijkse studentenfeest op je woensdag, de Kåren en op vrijdag naar de ‘iets negroïde getinte’ club, die gek genoeg van binnen helemaal, maar dan ook helemaal wit is… subtiele manier van discriminatie, maar dat terzijde… Maar het feest van de week was overduidelijk de Spaanse Party! Een paar weken geleden had een deel van de Nederlandse delegatie dit "landen-avond" idee in de wereld geroepen (Rachel, Karen en ik) om vervolgens compleet de grond in te worden gestampt door de andere helft van de Nederlanders (Wesley, de ergste haha, Michiel en Erik). Maar nu was het dan zover, de eerste party, en dat werd me er één hoor! Onze vier Spanjaarden hadden wel 5 uur in de keuken gestaan, met een prachtig en overheerlijk resultaat… Onder genot van een Spaans muziekje kon de inmiddels overbevolkte keuken genieten van een enorme pan Paella, Tortilla, Aïoli, heerlijke broodjes in olijfolie gebakken met tomaat en harde ham en nog wat dingen uit hun regio… Echt superlekker, superleuk en werelds voorbereid door onze Amigos!

Binnenkort komt ook de ‘Dutch Party’. Op de planning staat al haringhappen, kroketten en frikadel speciaal en natuurlijk een paar joints en een spacecake. Terwijl dit genuttigd gaat worden, wordt het altijd emotionele “Al die handjes de lucht in” gedraaid om de sfeer er goed in te krijgen… Dat moet wel gaan lukken! Ideeën zijn altijd welkom!!!

Gister ben ik met Rachel, Karen en onze Duitse ‘mini’ scheurmuis Verena naar de allereerste IKEA van de wereld geweest. Wat een gevoel, wat een gebouw, wat een nostalgie, heel bijzonder om in de eerste IKEA te lopen, heerlijk… Of zagen die andere 10 in Nederland er nou ook precies zo uit, oja FUCK…

Verder heb ik deze week nog wat gevoetbald, hardgelopen, nog een keer Antanga Yoga gedaan, veel cabaret en films gekeken… Mega relaxed dus!
Volgende week gaat het studeren echt losbarsten, want zaterdag over 2 weken is mijn eerste tentamen alweer… op Zaterdag notabene!! Maar dat gaat helemaal goed komen! Eerst staat er nog een prachtige trip op het programma… Met 9 personen gaan we vrijdag naar de Noorweegse Fjorden, volgens vele één van de mooiste plekjes op moeder Aarde! Verena gaat zelf met haar superstoere knalgele Mini Cooper rijden en verder hebben we een VW Passat station gehuurd, helemaal gaaf, helemaal zin in! Dat gaat ‘m worden hopelijk, maar daar zal ik volgende keer uitgebreid over vertellen!

Groetjes John

  • 13 September 2006 - 11:04

    Indji:

    Hooi john!

    Alles goed daa gelukkig! Hier ook hoor! Volgende week je eerste tentamen al! Sjeetje zeg dat is ook best snel! En je hebt amper school? Waar gaat die toets over dan? Veel plezier in Noorwegen aankomend weekend en ik hoor wel hoe het is geweest! Spreek je snel weer!

    Dikke knuffel

    Indji

  • 13 September 2006 - 11:30

    Mama:

    weer een heel verslag
    veel plezier het week-end
    zet je foto,s op je site
    en over de hollandse avond;kaas is ook super hollands
    succes bij de toets
    groetjes mama

  • 13 September 2006 - 11:31

    Stijn:

    He Johnnie, ik zet er ook maar is een reactie neer, want ik ben hierover al toegesproken door het thuisfront! Maar ik lees je verhalen altijd hoor, zijn superleuk!

  • 13 September 2006 - 14:08

    Karen:

    hee john,
    wat een leuk verhaal!
    ik heb zo'n zin in noorwegen!! en natuurlijk in de dutch party!
    xx

  • 13 September 2006 - 14:13

    Joris:

    Leuk geschreven Johny, mooi dat je het zo naar je zin hebt. Lekker gezellig doen, spelletjes bedenken eten en drinken echt iets voor da Jon. Ik denk, ik zet een berichtje, waarom niet. Zoiets van hé John, leuk dat je het zo leuk hebt. Dat is altijd leuk. Nou nog veel plezier aan komende tijd en niet te veel snoepen hé!

    Doeiie xxx Joris

  • 13 September 2006 - 18:41

    Diana:

    Hi John,
    In Nederland deeltijd studeren is geen goede keus heb ik al gezien... Zijn er bij jou ook mogelijkheden voor deeltijd? Super dat je naar Noorwegen gaat, lekker genieten toch...? Succes verder, misschien toch nog een verloren uurtje studeren in de passat (goede autokeuze trouwens!!!!) XX Diana

  • 13 September 2006 - 19:19

    Wesley:

    hey Johnnie,
    toch ben ik wel blij dat ik in je verhaaltje afgeschilderd wordt als een cultuur barbaar ;)
    En die mascara staat e goed trouwens :P

  • 14 September 2006 - 08:51

    Marlette:

    Heey Johnnie!
    Hier dan eindelijk een berichtje van mij! Wat een leuke verhalen om te lezen zeg, zo te horen heb je het echt super naar je zin daar! Heb je dat monopoly-spel serieus zelf zitten maken? Knap hoor ;)
    Dikke kus en nog heel veel plezier!! xx

  • 14 September 2006 - 12:35

    Jappie:

    Drop, spekkies! Ook typisch Nederlands man! Maar echt weer wat voor jou hé, om een heel Monopoly spel zelf in mekaar te flansen! Fanatiekeling joh..Je moet je niet zo inspannen, dalijk wordt je nog moe!
    Klinkt nog steeds superdeluxe jonge, maar één dingetje hé...Capacinotje..ehmm, beetje jammer :D

    Kus!

  • 14 September 2006 - 15:44

    Ils:

    Heee John! Ik voel me echt een beetje jammer als met mijn korte verslagje haha. Dacht al dat ik veel typte! Ziet er wel echt super uit hoor John. Ik had al van Emmy gehoord dat je naar Zweden ging. Super! Ik geniet hier nog een maandje en dan lekker naar Zaltbommel :P. Geniet nog maar lekker daar!

    Groetjes Ils

  • 14 September 2006 - 18:37

    Emma:

    Jij doet echt niks daar! Waarom ging je dr ook alweer heen?!? Om 2 uur in een supermarkt te lopen;) hehe Nee geintje, Het gaat om alle sociale ervaringen die je daar op doet he:P Hee maar succes verder!! En ik spreek je wel weeer
    Xxxxx Emmaa

  • 15 September 2006 - 08:36

    Madeleine:

    Hallo schatje! hier het beloofde berichtje van mij! zoals ik net al zei, wat kan je toch heerlijk schrijven =) Ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt. Heel veel plezier zo in Noorwegen en ik kijk uit naar je nieuwe verhalen!

    Liefs xx Madeleine

  • 15 September 2006 - 09:02

    Boellie:

    Damn!! Wat een verhaal zeg. Alles in geuren en kleuren vertellen, het beknopt houden kun je niet he:P

    Super zeg, die verhalen. Ik krijg gelijk zin om ook ergens anders te gaan koekeloeren.

    Geniet van het leven daar. Ciao...

  • 19 September 2006 - 07:32

    Jorald:

    John!
    Hier een berichtje op je site, je hebt ook een e-mail van me mogen ontvangen, beter he?! Dus doe maar gauw lezen.
    Je schrijft echt heerlijke verhalen gewoon, leuk om te lezen!
    Spreken elkaar!
    Adios

  • 19 September 2006 - 08:23

    Wesley:

    Ej jij daar, Jij hebt het echt goed voor elkaar!Klinkt allemaal super joh! Leuke verhalen ook! We kijken erna uit.

    Kus Wesley+Jolien

  • 19 September 2006 - 08:57

    Rob:

    Broerke! Leuke verhalen en foto's. Per verhaal wordt de jaloersigheid (leuk woord...) groter. Maar ja ik zit gewoon hier. Heb het reuze naar mijn zin hoor dus moet niet klagen! Schrijf maar snel weer een nieuw vehaal. Groeten Rob

  • 19 September 2006 - 16:45

    Ballie:

    EEEyy Johnnyboy,

    Homiebericht op aanvraag haha! Wat kan ik nog zeggen man, ik neem aan dat je na de Noorse fjorden ook de Bommelse Waal niet meer mist...
    Verder heb ik er vertrouwen in dat je Holland eer aan doet op de Hollandse avond! Veel plezier en "leerze"

  • 20 September 2006 - 08:07

    ...:

    Hee John, geen wervingsacties he......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Kristianstad

Bali / Thailand

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2011

Lonely traveller

02 Januari 2011

Bali

07 Augustus 2008

Last but not least

03 Mei 2008

Gave trip!

19 April 2008

Vijf Dagen
John

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 34244

Voorgaande reizen:

17 December 2012 - 31 Januari 2013

Midden Amerika

13 December 2010 - 28 Januari 2011

Bali / Thailand

Landen bezocht: