Weer een bericht uit Zweden - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van John van Belkum - WaarBenJij.nu Weer een bericht uit Zweden - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van John van Belkum - WaarBenJij.nu

Weer een bericht uit Zweden

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

08 Oktober 2006 | Zweden, Kristianstad

Hier weer een keertje een berichtje uit Kristianstad. Het duurde eventjes maar geen bericht is goed bericht!

Het eerste weekend na Noorwegen hebben we de verjaardag van Verena een keertje overgedaan met iedereen, dit keer niet in ons huis maar in een ander studentenhuis, Bjorkhem. Het feestje was in een thema, altijd leuk, tenminste zo denken Duitsers erover… ‘Bad Taste Party’, zoiets als Proud to be Fout… Sommige creaties waren werkelijk te fout om aan te zien... Jammer alleen voor sommige mensen dat ze er de week erna en alle weken ervoor er ook zo bijliepen! Het feestje begon heel heel erg dood maar na een paar uurtjes druiste het feest toch los, trok Michiel de kleren nog van m’n lijf en werd het een top feestje!

Helaas was de week erna wat minder spectaculair voor mij. Met het vooruitzicht dat er op zondag (!) een tentamen lag te wachten, heb ik eigenlijk de hele week het boek Financials als vriendin gehad… Het resultaat van het tentamen hebben we nog niet gehad, ben benieuwd…

Na het tentamen was er een feestje georganiseerd in een veel te grote ruimte waardoor de sfeer niet echt optimaal was. Gelukkig waren Karen en de Spaanse meisje Isabella en Elisa het weekend ervoor zeer actief en creatief geweest en showde ons op het duffe feestje een compilatie DVD van Noorwegen, super gaaf!

Afgelopen week is onze nieuwe course gestart, Strategie. Vorige course werd op oldschool HAVO manier gegegeven, luisteren, schrijven, leren, tentamen. Gelukkig gaan we in deze course cases maken in groepen van 3. In het kader van relatiemanagement zijn we (Rachel en onze Chinese vriend Li, nouja nep Chinees dan, het is dat ie spleetogen heeft anders was het gewoon een Europeaan) gaan lunchen in een Chinees Restaurant.
Ik heb deze week trouwens sowieso vrij gevarieerd gegeten… 1 keer puur Hollands (gehaktballen, aardappels, boontjes en broccoli en zelf gemaakte appelmoes), Spaanse Paella van Angel en nog een keer Chinees. Li had gekookt voor een hele grote groep mensen, weer in een ander studentenhuis, Uddenvagen. 18 mensen, 8 nationaliteiten, echt Chinees eten (geen Nasi, Bami, Babi Pangang en andere NepChinees dingen, hij kende het niet eens…) en met stokjes natuurlijk, heel gezellig.

Afgelopen vrijdag was een Pools meisje Beatta jarig. Na een surpriseparty en wat drinken zijn we met z’n allen naar de stad gegaan. Na entree betaald te hebben was iedereen vrij chagrijnig, 80 kronen ofwel bijna 9 euro is hier heel normaal. Bij binnenkomst stonden de gezichten al helemaal op omweer, geen dansvloer, etende mensen, hele zachte muziek, beloofde niet veel dus. Om exact half 12 ontging de kroeg echter een complete transformatie, tafels werden opgeruimd, muziek ging 4 keer zo hard en na een tijdje kwam er een superbandje spelen. Het dak ging er weer lekker af. Maar het mooiste van de avond moest nog komen…
Hoe ik dit subtiel op het papier kan krijgen, is me eigenlijk een groot raadsel. En vrolijke kerel uit Amsterdam, had iets te veel alcoholische versnaperingen genuttigd waar iedereen daarna volop van mee mocht genieten. Van ongeveer half 3 tot 5 uur kregen een topshow voorgeschoteld waar Herman van Idols, Theo Maassen en Hans Teeuwen bij elkaar nooit op zouden komen. Dansen als een dolle (eerst zonder later met zwabber), vallen, opstaan, schreeuwen, opmerkingen uit het niets waar niemand wat van snapte: ‘dat kan je niet krijgen’, ‘dit haalt niks uit’ schudde hij zo uit z’n mouw. Godzijdank hebben we dit materiaal ruimschoots vastgelegd op camera, dus voor de liefhebber…Ik heb in ieder geval de ballen uit mijn broek gelachen, dank je wel Erik!

Gisteravond zijn we met een Spaans Zweeds (ook wat Nederlanders en Duitsers natuurlijk, die ontbreken nooit) naar de Sportsbar gegaan om Zweden – Spanje te kijken. Omdat de Spanjaarden dik in de minderheid waren, supporterde wij het Spaanse team ook maar. Gelukkig voor onze eigen veiligheid hebben de Spanjaarden niet gescoord en de Zweden 2 keer, waardoor we de dronken Zweden erg gelukkig waren.

Belangrijk nieuwtje voor mezelf is dat ik een fiets op de kop heb weten te tikken. Vanmiddag hebben we een pokertoernooi gespeeld… We begonnen om 16.00 uur en om 20.15 ben ik eruit gekickt, notabene door een andere Nederlander. Uiteindelijk ben ik 4e van de 14 geworden. Het is nu net ten einde en degene die mij eruit kickte komt net superblij hier binnen, ze heeft gewonnen. Gefeliciteerd hoor Rachel!

Aanstaande woensdag komt Stijn een weekje langs, zal wel weer LEGENDARISCH, FANTASTISCH en SCHITTEREND worden om met onze schreeuwende Amsterdammer te spreken.

De groeten!

Kus John

• 08 Oktober 2006 - 19:48

Rachel:

Hee John, je zet al onze belevenissen weer mooi neer op papier...En bedankt dat je mijn overwinning ook nog even hebt vermeld!! :p

Kus Rachel

• 08 Oktober 2006 - 19:52

Roderik:

Hey John,
    leuk verhaaltje weer! Veel plezier volgende week met Stijn, maar da zal ongetwijfeld wel lukken!;) Roderik

• 09 Oktober 2006 - 07:34

Tamara:

Nou, het lijkt wel of er iedere dag iemand daar jarigis. Het eten op de foto's ziet er ook wel lekker uit, heb je de recepten overgenomen zodat je voor de fam een keer kunt koken? Nog veel plezier en lekker feesten! Groetjes Tamara.

• 09 Oktober 2006 - 10:40

Japske:

Hey Johnnekeee!
    Zelfs als je een tentamen moet doen weet je dr nog een leuk verhaaltje uit te persen! En je hebt 't al zo super naar je zin, en dan komt Stijntje ook nog 's langs! Dan kan het feest echt niet meer stuk joh! Veel plezier nog hé!
    Oja, zijn Zweden echt allemaal blond? Daar lees ik niks over...
    Kus!

• 09 Oktober 2006 - 10:53

Mama:

weer helemaal bijgepraat
    en nu hopen dat je voor je tentamen ook zo'n hoog cijfer haalt als je voor je verblijf daar geeft
    Maar ik heb er alle vertrouwen in
    groetjes mama

• 09 Oktober 2006 - 15:57

Maarten:

Haaai Johnnie!
    Ik moet ook maar eens een bericht achterlaten, want ik kannie achterblijven hoor! Wa'n prachtige verhalen allemaal joh! Je versnapert flink wat tarwebrood als ik dat zo lees.. Goeie zaak!
    Verder nog veel sterkte toegewenst als die zwetsende Bommelse driehoek Kristianstad onveilig gaat maken!

• 20 Oktober 2006 - 18:43

Wim Je Vader:

hier een klein berichtje van jan noort
    ouwe reus hoe is t daar in het koude noorden