All things come to an end - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van John van Belkum - WaarBenJij.nu All things come to an end - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van John van Belkum - WaarBenJij.nu

All things come to an end

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

28 December 2006 | Zweden, Kristianstad

Het is alweer een lange tijd geleden dat ik wat van me laten horen heb. Vlak voor de jaarwisseling laat ik weer even wat van me horen.

De laatste 4 weken heb ik eigenlijk niks meegemaakt, maar toch waren het bijzondere weken. Qua activiteiten was er barweinig te beleven de decembermaand. Op een Sinterklaasviering, een Internationale kerstviering en landenfeestjes van China, Griekenland en Duitsland, was het aardig rustig.

Even in een notendop: Op 5 december hebben we surprises gedaan en niet alleen met de Nederlanders. Ik had bijvoorbeeld een Griek geloot en toevallig had dezelfde Griek ook mij geloot. Iedereen had wat leuks gekocht, gefabriceerd en een grappig, sarcastisch of mooi gedicht gemaakt. Ik had een prachtige kerstboom van die ‘Malaka’ uit Griekenland gehad… heel grappige avond. Twee weken later hebben we met een groep alvast kerst gevierd. Een Chinees, Li, en een Zweed, Robin, hadden samen een typisch Zweeds kerstdiner gemaakt wat Köttbullar (gehaktballetjes), rodekoolsalade, aardappelen, zalm en ham inhoudt.
De landenfeestjes waren zoals altijd gezellig. De echte klapper was hier wel de Griekse party. Buiten dat het eten en de ‘ouzo’ geweldig was, kunnen die Grieken zeker een feestje bouwen. Na een sirtaki of 20, werden er volop met borden op de grond gesmeten. Een feest om niet te vergeten…

Waarom waren het zulke bijzondere weken dan? Vorige week zaterdag zijn onze 2 Spaanse schatten, Elisa en Isabel, teruggekeerd naar España om nooit meer terug te komen. Verder is Michelle het Nederlands meisje en niet te vergeten Erik Hoekman a.k.a. Hoekert of Joep vertrokken om ons in het nieuwe jaar in Kristianstad niet meer te verwelkomen. Om van deze mensen afscheid te nemen was stuk voor stuk erg lastig!
Na voorgoed afscheid genomen te hebben van 4 prachtige mensen en van nog eens 4 andere Nederlanders (die gelukkig voor tijdelijk, alleen kerst en nieuwjaar), liep ik naar de andere kant van het vliegveld in Kopenhagen, de aankomsthal. Na een droevig moment, was het tijd voor wat leukere dingen, Rob en mijn ouders arriveerden in Scandinavië.

De afgelopen week heb ik dus met mijn broer en mijn ouders doorgebracht. We hadden een auto en een typisch Zweeds huisje in het Zuiden gehuurd. Gelijk de dag na aankomst zijn we naar Kristianstad gegaan, de school laten zien, mijn huisje het stadje en mijn stamkroeg Bagels! ’s Avonds was het kerstavond. In het gezellig ingerichte kersthuisje (credits voor mijn moeder, haha) lagen d’r wat Zweedse cadeautjes onder onze mini kerstboom. Toch nog een beetje Kerstavond gevoel.
De volgende dag hebben we lekker gesteengrild (of iets wat er op lijkt) op 1e kerstdag, wat heel gezellig en natuurlijk erg lekker was. Ook zijn we naar het Vikingdorp geweest, waar ik al eerder met Rachel, Stijn en Erik was geweest… heel grappig!
Op 2e kerstdag zijn we even in Lund wezen kijken, een gezellig dropje dicht bij Malmö. ’s Avonds hebben we de bakplaat weer aangeslingerd om een heerlijk maaltje te maken. Gister zijn we langs de kustlijn richting Gothenborg gereden. Deze plaatst hebben we niet gehaald maar we hebben wel veel leuke plaatsjes bezocht en van het mooie landschap genoten. Vandaag hebben we nog een keer de omgeving waar ik woon, Kristianstad, bekeken. Heel erg leuk om ook aan mijn ouders en broer te laten zien hoe het hier allemaal is in Zweden!

Morgen vlieg ik samen met mijn familie terug naar Nederland om daar weer eens een paar dagen rond te hangen. Ik denk dat ik veel van jullie ga zien, en anders…

Een heel fijn 2007!!!

De groeten, liefs en heel veel kusjes John

  • 28 December 2006 - 17:02

    Karen:

    hee sjonie;)
    ik denk dat we elkaar morgen nog wel ff zien, ik kom om half 11 aan in kopenhagen. en anders... heel fijn nieuwjaar! tot volgende week
    kiss

  • 29 December 2006 - 14:26

    Joep:

    Joske, ik ben blij om te horen dat je een leuke kerst hebt gehad. Hier was het ook heel relaxed. We spreken nog over morgen, zou lachen zijn als we dat konden realiseren, Hoekert

  • 29 December 2006 - 23:09

    Michelle:

    heeyy, in een heimwee-naar-zweden-bui is het toch maar weer even leuk om berichtjes van de mede-zweden-gangers te lezen!!
    hele fijne oud & nieuw!!
    x x x

  • 31 December 2006 - 12:36

    Tamara:

    Heel leuk dat je ouders en Rob zijn geweest konden ze gelijk zien wat jij al die tijd hebt uitgespookt daar. Nog bedankt voor je kaartje, vond het erg leuk! Veel plezier en een goed en gezong uiteinde. Greotjes Tamara.

  • 24 Januari 2007 - 16:33

    Mama:

    wacht op vervolg
    mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Kristianstad

Bali / Thailand

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2011

Lonely traveller

02 Januari 2011

Bali

07 Augustus 2008

Last but not least

03 Mei 2008

Gave trip!

19 April 2008

Vijf Dagen
John

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 34249

Voorgaande reizen:

17 December 2012 - 31 Januari 2013

Midden Amerika

13 December 2010 - 28 Januari 2011

Bali / Thailand

Landen bezocht: